11 Şubat 2012 Cumartesi

Sembolik Şairi Anarken 8 (Koyvermek)


SEMBOLİK ŞAİRİ ANARKEN 8 (KOYVERMEK)

Dört kişiyle aynı anda satranç oynuyor gibiyim. Bir masada bir hamle yapıp, saate basıp, diğer masaya geçerken; yolda toparlayabiliyor muyum hamlelerimi?
 
Karşımdaki rakipler kim? Silüetleri ayarsız. Belli değil mimikleri. Ben ne yüzsüz insanları devirmiştim daha kalabalık çatışmalarda. Ama aklım bu kadar keşmekeşte miydi?
 
Birkaç kez sınadım piyonlarımla. Şimdi biraz daha eminim. Veziri oynatmama gerek kalmadan üç hamlede bir bir kurtulabiliyorum hepsinden. Ama istediğim bu mudur? Yoksa bırakmak mıdır artık. Şöyle bir çeksem kalelerimi önlerinden. Ama kaybetmek istercesine görünmese hamlelerim. Sadece aceleden, bir küçük önsezisizlik gibi olsa. Fillerin darbesiyle düşse şahlarım bir bir yere, ard arda zamanlarda. Kazananlar bir sevinçtir tuttursalar. Ben mağlup gibi üzgün olmasam da ellerini sıksam yanlızca. Bilmem kaçıncı defasında kalabalıklarla mücadele edebiliyor güçte olmamın hazzını yaşıyor olsam gizlice. Ve yine gizlice sevinsem; başka bir zamanda daha kalabalıklara birikebilmeye gücüm olduğuna...
 
Murat IŞIK 

1 yorum:

  1. Bilerek yenilmek çok güzeldir,genelde büyükler bunu yapar küçükler,neden?

    YanıtlaSil