18 Eylül 2012 Salı

Çocuk Olmak

Bir savaşın ortasında usandım çocuk olmaktan.
Tutup bir cigara yaktım bizim ihtiyar gibi.
İçime bir nefes çektim,
Öksürttü...

Yaşça büyük bir kadına asıldım;
Güldü geçti kaltak!

Bir bara girmeye çalıştım.
Almadılar.
Sinirlendim!
Sıktım yumruklarımı,
Tam dalacaktım;
Herifler çok iri geldiler gözüme...

Sonra ellerime baktım.
Çok küçüktüler.
Hiç bir işe yaramazlardı!
Bende,
Başıma koydum onları...

Ağlıyorum sandı bir kız,
Geldi yüzümü okşadı.
Küçük insanların şansı da küçük oluyormuş;
Yüzüne bakınca anladım...

Çirkinin tekiydi!
Yüzümü ekşitip,
İttim elini.
Zırlayarak uzaklaştı.
Belki küçüktüm;
Ama zevksiz değildim...

Uzun bacaklı kadınlar,
İri bar fedaileri,
Sokak köpekleri...
Büyümem lazımdı bir an önce!
Bunca pislikle baş etmenin başka bir yolu gelmiyordu aklıma...

Murat IŞIK


1 yorum: